CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag, juni 24

I hans närhet och utanför

Det är så gött att vå vara i Guds närhet. Ibalnd blir jag sån att om jag har prioriterat andra saker framför Gud - böcker, familj, skolan - så blir det svårt att ta upp den intima relationen med Honom igen. Det känns som att man inte är värdig och man har fördömelse och dåligt samvete. Kanske har felprioriteringen också gjort att man har fallit på något område och då är det än svårare att ta steget tillbaka till gudsnärvaron.

För ett tag sedan, inte alls länge sedan så föll jag. Det var inget allvarligt på det sättet att det påverkade mitt brottsregister, mitt äktenskap eller liknande men det påverkade mig och Gud. Nog fanns väl andra människor inblandade men det var min själ som tog mest stryk. Men att komma tillbaka har varit svårt. Jag har suttit med min bibel och känt mig ovärdig. Jag har sjungit lovsånger och bett men känt mig ovärdig. Jag har gått på möte och fått höra om Guds kärlek och förlåtelse. Men efteråt inte kunnat hålla fast vid det jag fick på mötet.

Men jag visste attd et ända rätta var att "ta tjuren vid hornen". Inte för att Gud är en ilsken tjur. Han är verkligen inte någon ilsken tjur. Han älskar mig och vill inget annat än att jag ska nära mig Honom. Så jag gjorde det. Jag läste om Jesu kärlek. Jag läste mer och mer om jesu kärlek. Jag läste om Guds nåd. Jag begrundade orden. Jag slog upp Ordspråksboken 24:16 och läste att den rättfärdige kan falla 7 gånger men reser sig efter varke fall. Den rättfärdige kan alltså falla. det är alltså inte så att det är kört för att man har fallit en gång. Det är inte kört för att man har fallit 7 gånger heller, 7 är en symbol för det oändliga. Så länge vi reser oss efter fallet så är Gud nådig. Eller, det är Guds nåd att vi kan resa oss.

Att vara i Guds närhet är fantastiskt. Bara hos Honom får min själ ro. det är ett sanningen ord. Går jag utan att varit med Gud en dag eller ett par så har jag inte ro. Jag kan söka friden och tillfredställelsen i allt möjligt. I kärleken hos min familj, i böcker och tv och film. I skolarbete och annat arbete. men bara Gud kan på djupet ge mig tillfredställelse. Att vara med Honom ger mig kraft. Att vara med Honom ger mig något som jag kan ge vidare till människor. Ofta kan jag känna mig tom när folk ber mig om något men om jag tillbringar tid med Gud, i Hans närhet, med hans ord så får jag kraft så att jag kan ge vidare.

Känn ingen fördömelse min vän! Gud vill att du ska närma dig Honom, för hos Honom finns friden. Hos Honom finns kraften.

0 kommentarer: