CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag, juli 25

Hälsan

Nu är jag inne i en period då jag inte bara tänker på hälsan utan också agerar ibalnd. Tränar två tre gånger i veckan och äter nyttigare. Jag har ett mål att gå ner 10% av min vikt. Jag och mamma har pratat om att gå och väga in oss på Viktväktarna för att få recept och deras nya pointguide. recepten bryr jag mint så mycket om, det är mest mamma som vill hadem. jag gillar däremot att räkna points. jag hade kvar mina gamla papper från VV när jag var med där senaste men jag kastade dem när jag gick med i Viktklubb. Båda dem är bra men viktväktarna kan man köra lite mer på egen hand. Viktklubb måste man vara medlem för att kunna ränka ut sina kalorier på datorn.

Vi var och åt på en kikarestaurnag på lunchen idag jag och manken. Jag tog stekta grönsker och ris och fick en förvåntasvärt liten portion. Jag jämförde med maken som tog kyckling och han fick dubbelt så mycket. Men det var bra för jag brukar alltid äta mer än jag orkar när jag äterd en typen av mat.

Vi var och handlade också. Köpte bland annat vindruvor, Puck (arabisk mjukost) och rostade pumpakärnor. Tänkte ha lite mys ikväll med vindruvorna och pumpakärnorna. Eller inte med dem egentligen, med maken men att vi skulle äta dem. Snacka om att ha ett skruvat förhållade till mat när man säger att man ska mysa med maten och inte med en person. Iaf tänkte jag att det kunde vara nyttigare att om jag ändå skulle äta något snacks så kunde jag ta något som innehöll lite nyttiga fettsyror, proteiner och vitaminer istället för glass och chips som inte gör det direkt.

0 kommentarer: