CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag, oktober 27

Djupa andetag

Tentan är här med inlämnad. Det känns mycket mycket bra. Den här tentan har verkligen kännst som en resa. det har varit upp och ner, hit och dit. Konversationer irl, på facebook, mailen och sms om teorier och tolkningmöjlighter. Det har varit en lärandeprocess frö mig, mer än någon tenta jag gjort tidigare. Denna tenta har alltså varit historisk för mig. Nu är jag förstås dödstrött.

Nya kursen drog igång idag också. Vi hade första föreläsningen idag och det känndes bra. Daniel Andersson, som föreläsaren heter, gav ett lugnande intryck när han såg våra trötta blickar efter den långa våndan över tentan som just lämnats in. Han talade enkelt och förståligt, om man jämför med många andra föreläsare i religionsvetenskapliga ämnen, och drog i stora drag upp vad religionssociologi på fördjupningsnivå kan vara för något. han lyssnade till våra önskemål om att slippa ha gruppdiskussioner och att vi skulle inleda kursen med den litteratur som alla kunde få tag på först. Lycka!

 Jag har även gjort två intrevjuer till uppsatsen idag. Jag börjar se slutet på tunneln. Jag hade noll i inspiration under intrevjuerna tyvärr. Var för trött och ofokuserad för att orka lyssna ordentligt, förlitade mig istället på att allt spelades in och att jag kommer få ut något bra när jag väl sätter mig och transkriberar dem.

Nu ska jag bara slänga mig i soffan eller sängen och lyssna på ljudbok. orkar ingenting annat. och imorgon ska jag sova tills jag vaknar, ialltså inte ställa klockan.

0 kommentarer: