CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag, oktober 22

Mulet

Idag har jag lagat en klassisk Josefinbalandning till lunch. Den bestod av potatis, bönor, morot, lite ur två olika frysta görnsaksblandningar, tacosås, mjölk, salt, curry och grillkrydda, tomat, gurka och päron. Det smakade som det låter, lite av varje alltså.

Maken är i Göteborg och jobbar, återkommer imorgon. Bra tillfälle att be och plugga och sånt. Det är skönt. På tal om plugg så är det tentainlämning om 5 dagar så tiden börjar bli dyrbar. Bäst jag lägger i en högre växel (inte för att jag fattar det där. Lägger man i en högre växen när man cyklar så blir det ju bara jobbigare).

Har jag föresten berättat att jag börjat som barnledare (eller vad det ju kallas) i församlingen. Jag är med och hjälper till i verksamheten för barn mellan 8-12. Mycket spännande tycker jag. Det är ett skönt gäng som kommer på "Life" i Skogsrokyrkan på tisdagkvällarna. Tack Gud att jag får vara med och tjäna!

0 kommentarer: