CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag, november 27

Sill och dynamit

Ikväll klockan 19 ska jag möta min far och mina fyra syskon för ett gemensammt restaurnagbesök i Mariestad. Det har nog aldrig hänt innan, jag är ganska säker på det. Om vi ungås alla syskonen så brukar vi ha med våra respektive och barn. Om vi träffas så brukar vi vara hos pappa. Nu ska vi gå ut och äta ihop alla sex och bara vara vi och ingen har liksom pressen på sig att maten ska smaka gott eller att det ska diskas sen. Händelsen är en gemensam farsdagpresent som vi barn ger pappa i år. Han fick själv välja ställe att äta och valde Sill och dynamit i Mariestad. Jag har aldrig varit där innan och hade antagligen aldrig kommit på tanken att gå dit heller. Vi har ringt och kollat att de har en vegetarisk rätt som tur är. Hopaps attd et ska samka med både sällskap och mat.

0 kommentarer: