CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag, mars 18

Låt den rätte komma in

Som ni vet så pluggar jag svenska nu och det är mycket skönlitteratur att läsa. När man läser mkt skönlitteratur så blir det så att det som inte är tillräckligt bra det fastar inte så som det som faktiskt är bra gör. Hittills har jag läst 15 olika skönlitterära verk under kursens gång och är på min 16:e. Av dessa är det speciellt två som satt sig; Jane Eyre och Janne min vän. Nu håller jag på och läser Låt den rätte komma in och jag känner på mig att den kommer att fasta också. Men bara för att visa böcker fastnar och andra inte betyder intte att de andra var bortkastad tid. Nej verkligen inte! Om jag inte läser böcker av varierande kvalitet så kommer jag inte att uppsakatta det som är bra. Plus att olika böcker passar oss i olika situationer. Jag tänkte särskillt på det när jag läste Kamals bok. Kamalas bok hade jag nog älskat när jag var tonåring. Nu tyckte jag inte alls om den! Ser mitt hvud tjockt ut i den här älskade jag när jag läste den i sommras men nu var den inte lika bra.

I Låt den rätte komma in så står det e ndel om att en person lider av inkontinens. I natt drömde jag om det bara för att jag läste så mycket igår. Skumt.

0 kommentarer: