CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag, maj 26

Lyssnar och läser

Mittimellan allt grammatikplugg så hinner jag läsa lite. Just nu är det kioskvältaren Luftslottet som sprängdes som jag ägnar mig åt istället för att se på tv eller läsa menlösa bloggar. Den är, som de flesta redan känner till, Stieg Larssons tredje bok i Milleniumserien. Boken klassar sig själv som kriminalroman, en genre som inte står så högt i kurs bland kultureliten. Men vem bryr sig om kurltureliten? Millenuimseren är uppenbarligen så poppis att den med framgång exporterats till England och Amerika och det duger för mig. Den är för övrigt mycket spännande och ickeförutsägbar.

När jag städar, lagar mat, prommenerar till och från tåget samt när jag står på gymmets crosstrainer så lyssnar jag på ljudbok. Det är skönt att kunna ägna tid som annars bara går till inget vettigt åt skönlitteratur. För tillfället är det Breaking Dawn jag lyssnar på. Breaking Dawn är, för den oinvigde, den fjärde boken i Twilightserien, på engelska. Jag har tidigare läst den på svenska och lyssnat på den på svenska, detta är första gången jag tar del av den engelska versionen. Alltså inte lika spännande som att läsa "Luftslottet" men givande på ett annat sätt.

0 kommentarer: