CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag, februari 25

att skriva av sig

Här om dagen så blev jag glatt överaskad av att Dagen.se skrev om en kristen man som pratade i en kyrka om vikten av kristnas attityder och kärlek till muslimer. Av förklarliga skäl ligger denna fråga mig varmt om hjärtat. Något som dödade denna glädje ganska raskt var alla de kommentarer till artikeln som ostade främlingsfientlighet, fördomar och okunskap. Jag blev så upprörd över detta att jag blev tvungen att skriva av mig. Idag hade jag fått kommentar på min kommentar så jag fick skriva av mig igen.

Jag tänker inte upprepa vad jag skrev men jag kan sammanfatta det med att jag höll med om att kristnas negativa attityder inte främjar vinnandet av muslimer för Jesus utan snarare tvärt om. Negativa attityder från majoritetsbefolkningen i allmänhet leder till minskad integration och ökad extreminism.

Läs artikeln själv och skriv kommentarer om du vill!http://www.dagen.se/dagen/article.aspx?id=249137

0 kommentarer: