CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag, mars 11

Niskan lagran viskan ätran

När jag lärde mig Hallands floder så enligt ramsan "Ni ska laga, vi ska äta" så tyckte jag att det var så orättvist. Idag när jag sitter och ser på hur min man tvättar kläder, blockar undan frukosten, vattnar blommor och damsuger lägenhetsgolvet så känns det väldigt bra. Ibland är det skönt att bli lite uppassad. Hade jag berättat att jag gjorde allt det och han satt och tittade på så skulle det låtit värre i många feministers öron tror jag. Hos oss är det han som tvättar och damsuger men jag som lagar mat och städar badrummet. Disken delar vi nog ganska lika på. Det har hänt att han lagat mat också och jag damsög faktiskt i lördags men oftast delar vi upp det så. Jag tror att vi trivs med det så. Och det behöver inte vara orättvist att en lagar och en annan äter. 

0 kommentarer: