CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag, juni 3

skönt när det är över

I morse vaknade jag vid halv 6 av en fruktansvärd mensvärk. Jaha tänker du, det är väl inget. Jo det var det. Jag har ALDRIG haft så ont innan.

Jag tog en ibumetin direkt och maken min fick ordna med varmvattenflaskan, men det hjälpte inte. Efter en tid som kändes som en evighet så stapplade jag iväg till badkaret och satt där och spolade mig på magen i över en timma, men det hjälpte inte heller.

Till slut när jag satt på toalettstolen och inte visste vad jag skulle ta mig till så började jag att kräkas av smärtan. Efter att ha kräks några gånger fick min finaste och bästa man hjälpa mig till sängen och ta med den äckliga spyhinken. Efter ytterliggare ett par uppkastningar (och detta var inte maginfluensa, det kände jag direkt) så gav det sig, fast inte smärtan. Maken fyllde en ny varmvattenflaska och efter en ny evighet måste jag ha somnat. När jag sedan vaknade på nytt vid 11 var det äntligen över. SKÖNT!

Jag var så rädd att jag inte skulle kunna göra tentan imorgon och istället behöva åka in mitt i sommaren och skriva men nu känner jag mig mycket bättre. Tänker dock vara försiktig på alla sätt, känner mig aningen svag efter den värsta morgonen i mitt liv.

1 kommentarer:

Anonym sa...

Åh stackare!!
Jag kommer ihåg dina smärtor under tonåren! Jobbigt att du fick det igen nu! Jag ska be för dig vännen! Jag vet i alla fall att det är din menstrationscykel jag följer fortfarande i alla fall, för jag fick mens igår kväll :)