CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag, juli 7

Bönesvar

Allt sedan jag var på Liseberg på midsommarafton har jag haft konstant värk i mina axlar. Det berodde antagligen på att jag gick och bar på min ryggsäck hela dagen och belastade axlarna under så lång tid i sträck. Jag har en mor, en moster och en mormor (kanske ännu fler) som har värk i kroppen och har därför inte förvånats så mycket när rygg, axlar eller nacke har börjat smärta. För ett tag sedan bestämde jag mig för att börja inrikta min träning på just dessa områden för att förebygga genom att bygga upp musklerna. Många gånger har träning och värme (bastu) hjälpt mot värken också, dock ej denna gång.

Smärtan som jag började uppleva i samband med midsommarafton tog inte slut när jag vilade, tränade eller bastade. Träningen gjorde snarare smärtan värre! Det hjälpte heller inte med min mans massage och knappt med ibumetin heller. Jag började få panik och bad hela tiden till Jesus om ett helande! Jag gick till apoteket och frågade om råd och de tipsade om att äta verktabletter regelbundet (3ggr/dag) och att ta ibumetin ihop med panodil. Jag testade och det funkade ett tag men jag nöjde mig inte. Jag bad mamma be för mig i Norge och fortsatte att be själv. Till och med min man bad (även om han inte bad till Jesus).

I söndags gick jag till Pingstkyrkan i Skara tillsammans med Louise. Pastor Ola bjöd fram till förbön och jag gick fram och förklarade att jag hade ont i axlarna. Nr la bad lade han händerna på mina axlar och talade ut Guds löften om hälsa och helande i tro. Sedan frågade han om det kändes bättre. Det gjorde det inte. Han bad igen och jag upplevde att värken inte var vanlig värk, att det fanns något bakom värken. Ola bad ut frid och gick emot oro, frukta och stress i bönen och ordinerade sedan att jag skulle meditera över Guds frid och läsa Psalm 23 och Psalm 91. Själv lade jag till Jesaja 41:10.

Frukta inte, ty jag är med dig, se dig inte ängsligt om, ty jag är din Gud. 

Jag styrker dig, jag hjälper dig, jag uppehåller dig med min rättfärdighets högra hand.


Efter mötet har jag tackat gud för helande och läst mina ordinerade bibelställen och fortsatt att träna och ta tabletter. Igår när jag skulle gå och träna på morgonen tänkte jag att jag tar tabletterna när jag kommer hem för ofta så hjälper de inte när ja tränar efter att jag tagit dem. Men när jag kom hem hade jag inte ont och inte resten av dagen heller. Värken var borta! Gud har gjort ett mirakel! Tack Jesus för det! Och tack alla ni som bett!


0 kommentarer: