CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag, augusti 7

serier

Jag så klart Angel här om natten och det var verkligen "the end of an era". Angel är en spin-off serie från Buffy the Vampire slayer. Buffy lånade jag kamraten Joel nu i vår och såg de 7 säsongerna (145 avsnitt) mellan mars och juni typ. Angel berår bara av 5 säsonger (110 avsnitt) och har varit min lilla verkligehetsflykt (som jag inte behövt analysera) nu i sommar.

Efter att under ganska kort period ha kollat på 255 avsnitt av typ samma sak så blir det lite tomt nr det är slut och just därför kändes det som att det var dags att ge sig på något nytt. Jag har läs och hört talas om serien Being Human som handlar om en vampyr, en varulv och ett spöke som vill leva så mänskligt som möjligt och därför bor ihop. Serien är ursprungligen brittisk men har senare gjorts amerikansk också. Jag hade nog för avskit att se den brittiska men pga att jag valde att titta på den på Youtube så så råkade det visst bli den amerikanska. Jag kan ju se den brittiska när den amerikanska är slut.

Igår såg jag avsnitt 1 och 2 fån första säsongen och de verkar vara något helt annat än de vampyrserier jag är van vid (Buffy, Angel, Vampire Diaries och True Blod). Trots att jag ser den amerikanska så känns miljön brittisk och hela stilen också. I serien finns, som i de flesta samtida vampyrfiktioner, snälla och dumma vampyrer. Den snälla vampyren är en snygg kille och det finns en vampyrtjej och hon verkar vara dum. Så är det i typ alla vampyrberättelser, inte mycket nytänkande här alltså. Idéen med att de tre icke-människorna stöttar varandra är dock unik. Det är inte ofta som jag sett att olika varelser kan leva ihop innan. Jag gillar även att den är lite tyngre. Den är än så länge inte så sentemental som VD inte så vulgär som TB och inte så glattig som Buffy/Angel. Det ska helt enkelt bli en intressant upplevelse att lära känna denna serie.  

1 kommentarer:

Anonym sa...

När serierna är slut och tomrummet kommer, det är då Gud säger... hallåååå..!!