CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag, oktober 29

Läsning en ledig dag

Uppsatsen blev klar i tisdags och igår satt vi och grejade inför opponeringen av en annan grupps uppsats. Det har varit ganska intensiva dagar när jag har åkt hemifrån vid halv sju på morgonen och kommit hem halv sju på kvällen så nu är det skönt med lite ledigt.

I går ställde jag mitt alarm för idag på halv tio men vaknade halv nio vilket var skönt. Denna extratimme lade jag på att läsa ett par sidor i The confident woman av Joyce Meyer och Bibeln. Jag gillar att ha en bok som jag läser ihop med Bibeln. Innan läste jag Den fariseiska församlingen av Pascal Andreasson och innan det var det Grunden för vår tro av Ulf Ekman. The confident wman är verkligen en bok jag rekommenderar till alla kvinnor som kämpar med självkänslan!

 I Bibeln läser jag alltid två olika sammanhang. Idag blev det de sista tre kapitlen i Jobs bok och ett kapitel i Matteus. Jag brukar läsa samma kapitel från NT varje dag i en vecka och byta varje lördag medan i GT brukar jag läsa 2-3 kapitel varje gång för att ta mig igenom varje bok. Det är alltid härligt att börja dagen med Guds ord. Tyvärr hinner jag inte alltid läsa så mycket. En del dagar läser jag bara veckans kapitel från NT. Jag tror att det är bra att ha en systematiserad bibelläsning på något sätt. Att läsa på måfå kan ge mycket men det är viktigt att vi förstår vilket sammanhang de lika verserna står i. Fyll ditt hjärta med Bibeln så har du något att hålla fast i när det stormar i ditt liv!

0 kommentarer: