CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag, november 16

Breaking Dawn part 1

I natt såg vi premiären av BD1, jag och maken. Filmen var numera sänkt till 11-årsgräns men jag rekommenderar inte den att man släpper iväg barn under 15 själv för att se. Vad jag förstått fanns det en hel del "barn" upp i 20-årsåldern som tyckte att filmen innehöll scener som skulle ge dem mardrömmar. Den var olik de andra tre filmerna på det sättet att i denna förekom det en hel del blod. Ett annat tips till er som ska se den är att sitta kvar till efter eftertexten, det kommer nämligen en extrascen som ni inte vill missa.

Vad tyckte jag om filmen då? Jag gillar ju "riktiga" vampyrfilmer och har ju inga problem med blod och annat vilket höjde filmen i mina ögon. Redan innan filmen haft premiär har det diskuterats hur bröllopsnatten skulle filmatiseras. Böckerna utelämnar sexet helt vilket den har fått kritik för. Filmen gjorde det inte men jag tyckte ändå att det inte visades "för mycket". Inga nakna bröst eller rumpor visades i bild och Bellas nervositet fick det utrymmet som det förtjänade.

Jag ska inte avslöja för mycket men det kändes som att filmen var gjord för oss fans framför allt. Musik och scener från tidigare filmer förgyllde och karaktärerna hade verkligen, precis som i böckerna, blommat ut.

Slutligen: jag vill se den igen, snarast. Om någon vill bjuda med mig på den igen så mottages det tacksamt. :)

1 kommentarer:

Rebecca sa...

Åh jag ska se den om några timmar :D