CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag, november 9

tv-serier

Denna höst ligger jag lite lågt när det gäller tv-serier. Jag följer endast Dexter som kommer ut på måndagar och Vampire Diaries som kommer ut på fredagar. Förutom dessa så kollar jag på den brittiska serien Being Human som jag bara har kvar två avsnitt av att se. Vidare kollar jag lite sporadiskt igenom Buffy för andra gången.

Jag är väldigt nöjd med höstens säsonger av Dexter och VD. Särskilt VD har gjort mig positivt överaskad. Förra säsongen var ingen höjdare, allt handlade bara om att Elena och Katrine var dubbelgångare och att Clause ville offra Elena. De här säsongen är mycket mer komplex. Dexter har också ändrats en del. Jag tycker visserligen att alla säsonger med Dexter varit bra, men denna är särskilt bra.

Being Human är som sagt snart slut vilket naturligtvis är trist. Serien har verkligen varit av hög kvalité. Ett ljus i mörkret är dock att det dels finns en amerikansk version som bara kommit ut med en säsong (brittiska gjorde 3) och säkert kommer släppa två till plus att britterna gjort en uppföljare som heter Becomig Human som också går att kolla på. 

0 kommentarer: