CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag, maj 2

Glädje

Bara för att mitt förra inlägg hette ångest så kände jag mig tvungen att markera genom att ge detta inlägg namnet glädje. För jag känner glädje. Inte för att allt är perfekt. Inte för att det inte finns anledning att sura. Nej jag känner glädje för att Herren ger mig kraft och uppmuntran. Det bubblar på insidan och det är inte ett stundande toabesök utan bara glädje från himelen.

Jag blev så glad här för Sannas gulliga kommentar i mitt tidigare inlägg. Tack :) Jag blev glad för fint väder och för att jag hade tid att träna idag. Jag var glad redan imorse för att jag hade inspiration att skriva på en skoluppgift som ska in nästa vecka och jag blev glad för att min havregrynsgröt med banan smakade så gott.

Jag skulle kunnat bli upprörd över att maken inte diskade igår när han hade lagat mat och ätit. Jag skulel kunnat bli upprörd över att biblioteket hade stängt när jag cyklat dit för att återlämna ett par böcker (på hemsidan stod det inget om attd et skulel vara sängt). Jag skulle kunna vara upprörd över att att jag har gått upp i vikt sista veckorna pga att jag inte hunnit träna och ätit en massa godis. Men jag blev inte upprörd. Jag höll blicken fäst vid det som gjorde mig glad. + att jag under träningen lyssnade på Ulf Ekman och då kan jag inte bli annat än glad. Han är så härlig!

Får jag lov att skriva Hallelujah i min egen blogg? Jag tror det. Jag tar chansen. HALLELUJAH! TAck Gud för allt gott! :)

0 kommentarer: