CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag, augusti 4

Tillbaka i Västgöta rike

I går kväll strax efter 22 så kom vi hem från våran resa, jag och mamma. Vi hade varit på Livets ord i Uppsala på lördagskvällen och lyssnade på Ulf Ekmans underbara predikan om den helige Ande och de andliga nådegåvorna. Lovsången och atmosvären var ljuvlig och vi träffade många som vi kände före och efter mötet.

Ekman predikade som sagt om nådegåvorna och han verkade (som vanligt) i kunskapens ord/helande/profetiskt när han talade ut att olika personer har olika åkommor och problem och att Herren löser från dessa. Han sade bland annat att den som har haft problem med mardrömmar och dålig sömn ska bli befriad från detta. Själv har jag haft mycket sånna problem på sista tiden. Jag har vaknat flera gånger varje natt, drömt kostigt och inte kännt mig utvilad när jag stigit upp. Har också haft problem att sova. Till saken hör att jag nästan aldrig har haft sömnproblem innan den här sommaren! Jag tänkte när han sa det att det gäller mig och jag sa till Gud att jag tar emot detta i mitt liv! På natten sedan så sov jag som ett barn. Och följade två nätter som varit efter detta har jag också sovit bra, somnat nästan direkt och inte vaknat mer en en gång för att gå på toa.

Under lördagseftermiddagen umgicks vi lite med mina kusiner Mimmi och Sofia samt familjen Carlmatz som vi känner från Märsta. Det var mycket trevligt!

Söndag förmiddag spenderade vi i Pingstkyrkan Harvest center i Märsta. Vi hade plockat upp vår vän Lotta från hennes bostad i Djursholm (vi lånade hennes bil) och vi njut av gudtjänsten där tillsammans. Jag och mamma har ju båda varit medlemmer i församlingen och det är alltid något särskillt att komma tillbaka dit. Jag har tyvärr inte varit där på flera år så det var ett kärt återseende. Predikan var av Mikael Lahtinen och handlade om att få Guds hjärta för människor. Mycket starkt! Vi grät ikapp vi som satt på min bänkrad. Även Mikael tog upp nådegåvornas betydelse för själavinnande och talade ut helande för var och en med krämpor och besvär. Själv blev jag helad från lock för örat som besvärat mig sedan i fredags hallelujah! :)

Efter mötet följde jag och mamma medLotta till hennes och familjens landställe på Ljusterö. Där solade vi och åt gott och hade det alldelses förträffligt! Vi sov över och blev sedan in skutsade till Sockholm på månadseftermiddagen, bussen gick hem 18.00 och vi var trötta och nöjda med denna minisemester! :)

0 kommentarer: