CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag, november 22

Möte med Gud/Rune

Att vara karismatiker innebär att man tror och praktiserar de andliga nådegåvorna. En av dessa är kunskapens ord. Wikipedia förklarar kunskapens ord så här:  A message, concept, or bit of knowledge that God reveals supernaturally to the recipient. It may or may not be shared with others. Något som är facinerande med karismatisk kristendom är att den inte låter sig begränsas av samfundstillhörighet. Man skulle kunna säga att jag sndligt sett vuxit upp inom pingströrelsen. Nu är jag medlem i en kyrkan som ingår i Evangeliska Fri Kyrkans samfund. Men i dag på förmiddagen besökte jag EFS här i Falköping.De flesta kanske inte tänker på kunskapens ord eller karismatisk kristendom när de tänker på EFS. Men i Falköping finsn det en enorm öppenhet för nådegåvorna och profeten Rune var där och predikade. jag gick fram på förbön och han talade rakt in i mitt liv. Han talade om saker jag bara tänkt, inte sagt högt. Och det var inte vilda gissningar. men det är viktigt att änka på att det var Gud som talade in i mitt liv, inte Rune, även om Rune var hans redskap. men det var grymt. Övernaturligt i vardagen!

1 kommentarer:

kyrkdator sa...

Härligt beskrivet av dig Jozze! När Gud talar då är det mäktigt och speciellt vid kunskapens Ord som är mer personligt!
Kramiz
Ulrika