CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag, november 12

Rödbetor

Jag har börjat älska rödbetor. Inte de inlagda utan de färska. jag gillar att steka dem och att ugnsbaka dem med get eller fårost på. Jag gillar att de är lite söta i samaken. De passar bra med morot och potatis. Jag gillar att man kissar rött när man ätit dem (men jag blev livrädd första gången jag såg det). jag gillar attd e är billiga (5kr/kg) och att de är 0 points (Viktväktarna). Jag gillar att de är håller sig länge i kylskåpet och att man kan odla själv (jag har inte testat men jag har ätit rödbetor som andra har odlat själva). Vad tycker du om rödbetor?

3 kommentarer:

Pastor Ewa sa...

totally agree

Fie sa...

man kan göra fantastiska veganska rödbetsbiffar också, med bara rödbetor, potatis och ströbröd som ingredienser. sjukt gott, kommer få vara med på julbordet iår!

Josie sa...

O, det lät gött. Det måste jag testa!