CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag, november 17

tenta

Fick tallbaka tentan i religionspsykologi och den var godkänd. Jag är mycket tacksam frö detta. Än så länge har jag aldrig blivit underkänd sedan jag började att studera på Göteborgs Universitet. Jag fick idag ut tentan som jag ska skriva i religionspsylologi också. Sjukt att kursen bara var 3 veckor och att jag fick tillbaka den gamla och fick ut den nya tentan på samma dag! Frågorn var inte så svåra sa vissa, själv var jag så uppe i varv att jag inte har suttit ner och vekligen läst igenom dem ordentligt. Man jag är ganska säker på att det kommer vara överkommligt.

Jag har varit lite bekymrad för min uppsats som jag håller på med parrallellt med beteendevetenskapen. Jag har massor att göra men har inte haft tid, ork eller motivation att sätta igång. men en av de bästa motivatörerna är ju tidsbrisen så jag får passa på nu under tentaperioden att greja med uppsatsen. Jag har 6 och en halv intrevju att transkribera och sedan är det analys och teoriläsning och sånt.

Vidare har jag ännu ett område som jag är engagerad i. Detta är är ett tillämpningsmoment där jag tillsammans med vännerna Johanna, Susanna och Rana undersöker lite om nyblivna medlemmar i jesu Kristi Kyrka av Sista Dagars Heliga (mormonerna). Vi har gjort 4 intrevjuer (har en kvar att göra) och det är endel pyssel även här då. Fördelen är att vi är flera så vi kan inte "glömma" eller "strunta" i momentet och att det säkert kommer att bli lyckat för att vi är så många som kollar på rapporten med kritiska ögon.

Jag vill till sist bara tillägga att det är mindre än 3 dagar kvar till jag ska kolla på New Moon! :)

0 kommentarer: