CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag, december 16

Bönesvar på riktigt

Jag har bett för två saker som jag fått finfina svar från Gud på.

 Det första var en vän och jag bett för ett tag nu. Jag bad i samband med att vännen åkte till utlandet i tre veckor att Gud skulle sända någon till vännen som kunde vittna om honom där. Vännen kom tillbaka och berättade att han träffat en kristen person (i detta land där inte så många är kristna) som hade blivit kristen i samband med att han besökt en kyrka och fått höta Joh 3:16. Wow vilket bönesvar!

Det andra var att jag fick VG på min tenta i religionssociologi. jag var varit mycket orolig och nervös över hur det ska gå med tentan för att jag kännt mig ostäker. jag har kastat mig på Gud och bett att han ska hjälpa mig med skolan och nu fick jag mitt första VG sedan jag började läsa religion. Innan det hade jag ett VG från en pedagogikkurs och VG i två delmoment som också hörde till pedagogik/didaktik. Tack Jesus!

Det roliga med att vara student i religionsbeteendevetenskap och samtidigt troende är att jag börjar analysera mina egna religiösa upplevelser från diverse teorier, t.ex. attributionsteorin. Skadad? Ja!

1 kommentarer:

Pastor Ewa sa...

WOW vad glad jag blir! Gud är så fenomenal
puss på dig