CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag, december 18

frukta inte

Fruktan är en av de absolut värsta fällorna att hamna i. Mycket för att det är så lätt. Det är bara att ta sig en titt på omständigheterna så börjar man frukta. Så fort man gör något utöver det som man redan kan både utan och innan så kommer fruktan och knackar på, frågan är om jag öppnar för fruktan. Ibland så är jag så förblindad av fruktan att jag inte ser Guds storhet utan bara min egen litenhet. Då behöver jag gå till gudsordet och bara dyka ner i ord som Jesaja 41:10 eller varför inte Fil 4:6. En annan bra grej är att tänka tillbaka på allt gott Gud gjort hittils i mitt liv. Han har gjort massor och bibeln uppmanar oss att inte glömma detta! Ps 103:2-5

 Lova HERREN, min själ, och glöm inte alla hans välgärningar, han som förlåter dig alla dina synder och botar alla dina sjukdomar, han som återlöser ditt liv från förgängelsen och kröner dig med nåd och barmhärtighet, han som mättar ditt begär med sitt goda, så att du blir ung på nytt som en örn.

1 kommentarer:

Anonym sa...

kul att du skriver om fruktan... precis vad Pastor Ola predikade om i söndags här i skara :)