CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag, februari 13

Alice i underlandet och andra klassiker

På måndag börjar jag kursen "ungdomslitteratur, populärkultur och medier". Jag har redan läst 5 av de första titlarna på litteraturlistan. Balnd dessa är Alice i underlandet. Denna hade jagg aldrig läst innan och jag minns inte att jag sett filmen heller. Har även klämt 2 olika versioner av Askungen, en thailändsk saga och en mangabok. Nu håller jag på med "barnbokens byggkolssar" som är mer teoretisk.

Hade salstenta igår. Det gick bra. Jag var nervös innan men när jag väl satt där så var det inte svårt alls. Vi skuulle analysera ett kapitel från "Polärmsik från Vittula" och det var kul, ja gillar den boken mycket.

Idag kommer min syster Jenny hem tror jag. Äntligen! :)

0 kommentarer: