CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag, februari 10

Äventyr

Jag pratade med min vän Bettan igår m var nyss hemkommen från ett äventyr i London och det helt underbart. Idag har jag suttt och läst lite äventyrsbloggar också. Jag är så sugen på att dra iväg på något kul. Min man har sagt att det kan ordnas när badrummet är färdigbetalt så det får jag väl vänta på. Dock vet jag att jag kan da iväg med vänner eller mamma om det vakligen skule krisa, de är inte lika plikttrogna som min älskade make och tycker att man kan dra väg utan vidare.

Mina resor den senaste tiden har bestått av Englendsresan med klassen maj 2009, Berlinresan i december 208/januari 2009 med maken, Spannienresan med mamma mfl augusti 2008. Englandsresan innehöll mnga äventyr, dock var de flesta äventren inplanerade. Under Berlinresan var ingentng planerat men det var änd nte så äventyrligt. Spannienresan blev ett äventr med långa väntetider och annat med det mesta var lungt och rofyllt på den resan, antaligen för at vi alla åkte dit för att få lata oss. Åh så jag längtar efter någon typ av semester och äventyr. Jag är sugen på att glida runt på heta gator eller kastas runt av höga vågr som i Spannien. Jag är sugen på att virra omkring och ta fikapauser helatiden samt njuta av pulsen i mljonstaden som i Berlin. Jag är sugen på att besöka otaliga religiösa gruppers möten och heliga byggnader, samt äta och handla förvånadsvärt billigt som i Engeland.

Mina väner är innne på att dra till någon storstad som London eller Rom. Min mamma säger att hon ocså gärna åker till London eller något varmt ställe. Maken kan tänka sig London likaså, alternativt Turkiet eller Malta. Det känns som att äventyret i London kan komma att förverkligas förn min del. Men innan dess har jag en tenta på fredag och skall mellan måndag den 15/2 och tisdag den 30/3 läsa 36 böcker vad jag vet. Så än ett tag blir äventren inom mig.

0 kommentarer: