CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag, mars 28

Sinnesro

Bli stilla, låt tystnaden föra dig nära


Närvaron finns där, en kraft som vill bära

Ja, öppna det rum som står låst djup inom dig

Barnet som bor där och stumt skriker "Hör mig!"

Du är en bön. Gud är din bön

Låt oron få sjunka som stenar mot botten

Hela ditt liv är ett samtal med honom

som bär universum och bor i ditt hjärta

Han delar ditt liv, både glädjen och smärtan

Du är en bön. Gud är din bön



Bli stilla, låt tystnaden föra dig nära

Närvaron finns där, en kraft som vill bära

Ja, våga den tillit som bor djupt inom dig

Lyssna till rösten som kallar dig "Följ mig!

Du är en bön. Jag är din bön."

1 kommentarer:

Anonym sa...

woohoo!! Den gamla låten! Den kan jag på piano, var min favorit när jag guidade i kyrkan :)