CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag, maj 8

Sabbath

Idag tänker jag inte göra något skolrlaterat. Hade tänkt att ta min lediga dag imorgon men kom på att det funkar bättre idag. Det är ju bibliskt att ha sabbath på lördagen! Och imorgon kan jag stiga upp relativt tidigt och plugga innan jag går till kyrkan också. Har en del att läsa om grammatikdidaktik och "vanlig" grammatik.

Jag var iväg och vägde mig nu på morgonen. Det var 4 veckor sedan sist, men jag vägde på hektot lika mycket som förra gången. :) Fast jag är ju klar, blev guldmedlem för 4 veckor sedan och försöker bara hålla vikten nu. 

Idag ska jag ta det lungt och kanske se  film. Jag ser nästan aldrig på tv eller film längre. Det finns inga serier som jag följer nu, de enda jag brkar kolla på är diverse dokumentärer på Kunskapskanalen, där brukar det vara intressant progam. Men jag ska se vad som finns för gratisfilmer å odler idag. kanske jag jag hittat något som verkar sevärt.

Maken är i Göteborg idag. Han letar efter bra lexikon för svenska, engelska och arabiska. Han lär inte köpa något, han är sån som åker land och rike kring för att leta och jämföra utan att handla. 

0 kommentarer: