CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

lördag, september 25

bokmässa och storhandling

Igår efter seminariet var jag och Katarina p Bok och biblioteksmässan i Göteborg. Har aldrig varit där förr och tyckte att det var fantastiskt. Massor med folk, bokälskare och författare. Massor med böcker. Massor med allt. Träffade en bahai-anhängare som gav mig två böcker om religionen. Träffade på ett par driftiga somaliska tjejer som jobbade med intigration och som hade varit med och skrivit en bok om framgångsrika somalisvenskar som klarat en massa grejer mot alla odds! Jag lyssnade på ungdomsförfattarna Katarina Kieri och Per Nilsson som talade om sin nya bok "I det här trädet" som de skrivit ihop. Jag lyssnade också på Jonas Johansson som skrivit bestsellern på allas läppar "Hundraåringen som gick ut genom fönstret och försvann". Sedan så spanade jag andra kändisförfattare också. Kul!

Idag har vi storhandlat. Det blev Willys, Netto och ÖoB. Alla har ju sin specialitet. Det blev mycket konserver. Böngroddar och svamp. Och så passade vi på att köpa tvål och sånt. Och rödbetor. Och massor med annat gott och nyttigt. Makens kompis har bil så vi kunde åka runt och slapp kånka allt  cykeln.

0 kommentarer: