CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

fredag, juni 17

Högskolepoäng

Idag fick jag tillbaka grammatiktentan som jag gjorde den 4/6. Jag fick VG på den, tack Jesus!

I samband med att jag fick tillbaka den gick jag inte och tog en titt på hur många poäng jag har tagit sedan jag började min akademiska bana. På Göteborgs universitet har jag tagit 225 hp och på Högskolan i Skövde har jag tagit 7,5 hp. Jag läser 3 sommarkurser om vardera 7,5 hp just nu och sammanlagt kommer jag i september att ha tagit 255 hp.

Jag har i nuläget 90 hp kvar att läsa på Lärarprogrammet + att jag har läst en halvtidskurs nu i vår som jag fortsätter med i höst som kommer att ge mig ytterliggare 15 hp. Planen är dessutom att läsa fortsättningskursen till halvtidskursen (svenska som andraspråk) under ht 12 och vt 13 och kanske någonting annat halvtid (t.ex. arabiska) under vt 12. Hur många poäng blir det då? Ja, 90 hp som ingår i programmet + 45 hp ssa + ev. 15 hp arabiska blir 150 hp. Och 150 hp + 255 hp blir självklart 405 hp.

Men då har jag inte räknat med att jag säkert kommer att plugga sommarkurser nästa sommar också. Låt oss gissa på att jag nöjer mig med två kurser nästa sommar istället för tre och alltså kommer upp i 15 hp. Summan blir då 420 hp.

Helt plötsligt känns det som att jag har mer kvar att läsa än jag har gjort. I alla fall nästan.

0 kommentarer: