CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag, juni 16

nyttig mat

Min vän Anna-Karin påminde mig här om dagen om hur mycket nyttigare det är med s kallad raw food än med vanlig tilllagad mat. Raw food är mat som inte är uppvärmd över 42 grader för att behålla så mycket näring som möjligt. Det är så klart svårt att bara äta sån mat men jag tror att det verkligen är bra för kroppen att till stor del äta frukt, grönsaker, nötter, frön och groddar. Nu på sommaren kan man passa på och det frsöke jag. Till frukost idag åt jag turkisk yougurt (som inte är raw food) med mandlar, linfrön, banan och päron.

Sist jag var hos Louise såg jag att hon hade groddat mungbönor själv. Det borde jag också göra. Det är otroligt mycket billigare att göra det själv än att köpa och det är mycket nyttigare än att äta bönorna kokta. 

0 kommentarer: