CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag, juni 13

kyrkohistoria

Jag pluggar kyrkohistoria nu i sommar via en distanskurs från Linneuniversitetet. Kursen heter God Bless America. Kristendomens utveckling i USA från George Washington till Barack Obama och går på 50%. Under veckan som gick fick jag inte läst något men jag lyssnade på de utlagda förläsningarna om den första stora väckelsen på 1740-talet och om Kalvinismens historia. Idag hade jag därför bestämt mig för att läsa ikapp det som jag inte hann med när jag satt i Mariestad och tog det lugnt. Dock hade jag glömt hur svårt det är att plugga hemma samtidigt och  samma rum som maken. Vi stör varandra genom att börja prata eller liknande. Jag kom igång med pluggandet vid 12 (!) och lade ner plaggandet strax efter 16 och hann ha en lunch under den tiden. Fick inte så mycket gjort med andra ord. 


Imorgon ska jag ha Mary Kay-klass här hemma vid kl 18 och får även besök av Sofie tidigare under dagen vilket blir en bra ursäkt för att komma igång med läsandet tidigt (helst för kl 9).Målet med morgondagens studier är att hinna klart med förra veckans läsning.

0 kommentarer: