CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag, augusti 21

fin och duktig, snäll och smart

Hur viktigt är det med bekräftelse egentligen? Hur mycket gör jag/vi/ni/du för bekräftelsens skull? Är det verkligen bra att ge en väldig massa beröm till folk, det kan ju stiga dem åt huvudet?

När jag har gått ner  vikt med viktväktarna vill ja skriva det på Facebook och bloggen. När jag har fått VG på den tenta vill jag gärna skryta om det också. När jag tar mig tid till att fixa mitt utseende så fiskar jag ivrigt efter komplimanger. Det samma när jag visar upp mitt hem eller mina nya kläder. Hu är det då när jag hjälper till med städning eller barnvakt? Gör jag det för berömmets skull? Det hoppas jag att jag inte gör! Kanske borde jag som Lady Dahmer be folk att inte tala om att jag är duktig och snäll för att det bara förvärrar saker? 

0 kommentarer: