CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag, augusti 21

Målet med min blogg

Jag skaffade min blogg för några år sedan (två? tre? fyra?) mest som en förlängning av de dagböcker jag skrivit online tidigare. Bloggen skulle vara min ventil där jag kunde skriva av mig lite och mina vänner skulle kunna ge lite kommentarer. Det var också bra för att de i min familj som inte hade Facebook skulle kunna se lite bilder och liknande.

Idag är det populärt att ha en blogg som har en viss inriktning. Man skriver om en sak och lägger upp bilder som har med den saken att göra. Flera av de bloggar jag läser är exempelvis inriktade på att skriva om Gud. För min del är det inte så jag resonerar. 

Jag vill skriva om att som kommer upp i mitt huvud. Jag skriver om Gud och om studierna och om tv-serier och om min familj och mina vänner. Jag skriver om min viktminskning och om religion i allmänhet. Jag lägger inte upp bilder så ofta. Gör jag det så föreställer de aldrig mig eller min man. Jag skriver sällan om åsikter jag har om det inte är så att jag citerar eller länkar till någon annan. Ibland skriver jag bibelord. Ibland skriver jag bibelbetraktelser. Ibland lägger jag upp en bra låt från Youtube. 

Jag har aldrig haft ambitionen att bloggen ska bli stor och det kanske är därför jag inte vill ändra på den. Idag har 6 läsare hittat till bloggen. Alla dessa kom via Facebook och är alltså mina vänner sen innan. Men jag har inget emot att du kommenterar. Själv är jag en sån som nästan aldrig kommenterar bloggar så jag förstår att de flesta inte gör det. Jag får nog en kommentar på var tredje inlägg typ.

  

0 kommentarer: