CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag, september 6

26 år idag

I dag skolkar jag för att vara hemma och fira min födelsedag. Mamma och mormor kommer sen och tillsammans med maken ska vi äta kladdkaka och kanske gå en sväng på Pingstkyrkans Second hand (mormor älskar Second hand-affärer). Kanske kan jag hitta mig en present till mig själv där!

Och så där rent allmänt tycker jag att det känns konstigt att vara 26. Jag var ju 25 nyss. Mi syster Micaela som är 10 år yngre fyllde 16 här om veckan och det känns ju inte som så där jättelänge sedan jag var 16 heller.

När jag fyllde 16 bodde jag i Ardala med mamma och mina systrar (och Roger) i ett litet radhus och jag fick nog mina gula kängor i present. Bästa kängorna ever! De var mitt signum under hela gymnasietiden. Ingen hade liknande i hela Skaraborg typ. Jag hade även grönt hår och var allmänt punkig och mitt smeknamn var Mögel. Någon som minns den tiden?

1 kommentarer:

Anonym sa...

HAHAHA Vem kan väl glömma den tiden?