CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag, september 11

Cheeses!

Var på osterian i dag ihop med härliga människor frn min familj. Jag stod emot grupptrycket att beställa en ostbuffé och valde istället en god pasta med ost samt smakade på de andras ostar. Eter maten åt vi kaka hos oss. Jag fick godis i massor och en sjal till hösten. :)

I förmiddags var jag i Pingstkyrkan och hade det gott. Gud är så god och det är verkligen att fröjd att få komma till Hans hus! Predikan hölls av Fred Nyman och var mycket bra. Han talade utifrån 2 kung 4, Elisa hos sunemitiskan. Oerhört intressant text. Frågan "vad har du hemma?" fick en ny innebörd för mig. Det sunemitiskan hade hemma (olja) vad det som räddade henne ur den kris hon var då hon ställe det till Herrens förfogande så Han kunde utföra ett mirakel. Vad har jag hemma? Eller som Gud frågade Mose: Vad har jag i handen? Gud kan utföra stora tingg genom det jag har hemma eller i handen!

0 kommentarer: