CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag, september 13

en lista


Vad är den äckligaste mat du vet?
när jag fortfarande åt kött och fisk hade jag svårt för blodpudding och fiskbullar och tonfisk. Nu har jag inte tit någon va de rätterna på mer än 9 år tack och lov!
Nämn fem grejer du är nöjd med som du gjort i jobbet (hela livet)
Jag har har inte haft något jobb som känts "riktigt" men jag är nöjd med att jag alltid försökt att ge de människor jag jobbat med/för best möjliga undervisning/vård/service. När jag var ledsagare och personlig assistent för ca 5 år sedan var varje dag oerhört betydelsefull för man var så nära människorna. En av brukarna kommer alltid finnas i mitt hjärta och jag drömmer om honom (en autistisk och förståndshandikappad tonåring) med jämna mellanrum. 
Vad ångrar du i livet (om något)?
Val som fått långsiktiga negativa konsekvenser för andra människor.
Vad är det sjukaste rykte du hört om dig själv?Att jag är gravid. Utan att vara det alltså.
Vad kommer du ha för klädsel i höst och vinter?
Min nya lila regnjacka. Och när det blir kallare plockar jag fram täckjackan.
Vilket är ditt dyraste klädesplagg?
Jag har haft dyra kängor för sådär 1200 kronor som jag dock inte har kvar. Ovan nämnda täckjacka kostade också dryga tusingen men lär hänga med ett tag.
Har du någon oanad talang?
jag kan agera och skriva rätt så bra och jag är en ganska duktig debattör men jag vet inte om det är så oanade talanger.
Vad gjorde du i helgen?
Umgicks med min man och min familj, tränade, var i kyrkan, pluggade
Vad är dina fem viktigaste 2dos den här veckan?
läsa massa kurslitteratur, träffa Emma & Elvira
Vad har du på dig just nu?
pyamasbyxor & linne
Senaste låt du lyssnade på?
"Heaven is here now" Jess Culture
Bästa skönhetsknep?
Mary Kays hudvårdsserie
Vilken klädstil tycker du är hetast på män?
Jag tycker  att det beror på mannen. Han ska ha något som han trivs i. Men jag gillar skinhead-stilen. Fast min man skulle absolut inte passa i den så det är väldigt lika.
Och fulast?
Cowboy-stil på alla utom Heath Ledger.
Vem saknar du?
Några vänner jag inte sett på länge. Min syster Johanna + familj som är utrikes.
Om du fick en enda önskan uppfylld vad skulle du önska?
Att alla mina nära och kära får möta Gud så som jag har fått. 
Vilka tre personer inspirerar dig mest?
Det varierar men min vän Marlene Brandin som är en stor förebild för mig vad gäller att leva ut sin tro, läroboksförfattaren och universitetsläraren Ann Boglind som inspirerar mig i mitt val av karriär och Marcus Johansson (R.I.P) sångare i mitt favoritband Tekla Knös som skrev de allra bästa texter och sjöng och spelade så fint så fint, han inspirerar mig att fortsätta vara mig själv även om jag inte alltid passar in i facken jag blir placerad i.
Bästa filmen nånsin?
Kan jag få svara på tv-serie istället? Big Love. 
Bästa boken nånsin?
Bibeln
Vilka tidningar läser du?
Kupé på tåget. Svenska dagstidningar på nätet. Junia hos Lousie.
Vad önskar du att du var bättre på?
Att våga.
Är du religiös?
Ja, om det innebär att jag var dag lägger mitt liv i Guds händer och tror och förtröstar på att han tar hand om mig.
Vad är din största rädsla?
Att minsta någon av mina närmaste.
Vad är det elakaste någon sagt till dig?
Många människor har sagt hemska saker och jag blir lika ledsen för vad det än är. 
Om du får barn vad ska du döpa dom till?
Jag har fastnat för namnen Salem och Selma. 
Om du fick köpa vilken bil som helst – vilken?
En liten, ny bil och inte påfrestar miljön så mycket och som alltid fungerar när man behöver den.
De tre finaste sms du fått i år?
Har fått från vänner och familjemedlemmar som sänder ömhetsbetygelser som varit fina. Minns ej detaljer tyvärr.

0 kommentarer: