CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag, september 26

inte på topp

bland är man inte på topp, och det får vara så. Ibland mår man inte bra och det är helt okej. Jesus vill att vi ska må bra men man behöver inte skämmas för att man mår dåligt eller göra sig till för det.

Jag är lite slutkörd idag för att det varit så mycket med tenta, skola vänner och familj och känner mig inte helt på topp. En annan bidragande orsak är att mina kusiners pappa fick hemgång här om dagen och är hos Jesus i himlen nu. Bibeln uppmanar oss att inte sörja över de som lämnat jordelivet i tron  men det är ändå sorgligt och tråkigt.

Jag skrev en liten dikt idag kring det här med döden.


Jag är rädd
Rädd för döden
Inte för min egen
Men för andras
Min mammas
Min pappas
Och min man
Han får aldrig dö


Jag är rädd för sorgen
Jag är rädd för otröstligheten
Jag är rädd för tårarna
Jag är rädd att jag inte ska bli glad igen


Ibland när folk dör
Folk jag kände lite
Så gråter jag mycket
Som om jag kände dem väl
Som om det var mitt eget hjärta
Som låg i graven
Hur ska det bli
När mina älskade går bort?
Kommer jag klara sorgen?


Gud håll mig uppe med din starka hand!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefint skrivet vännen!

Pastor Ewa sa...

Vilken fin dikt, får jag låna den till min blogg?