CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

måndag, augusti 10

Dag 3 som viktväktare

Ja nu har jag varit viktväktare i tre dagar och det känns mycket bra. Jag planerar mina måltider och det känns himla bra.

Så klart måste jag göra om de flesta av recepten som rekomenderas för att det ska passa mig, t.ex. så var det en rätt som jag lagade i lördagskväll som enligt receptet skulle ha färsk pasta och ryggbiff. Jag tog vanlig pasta (som inte innehåller ägg) och soyaproteinkuddar. Sedan gjorde jag om lite till genom att ta parmasanost istället för fetaost, tursisk yoghurt istället för cream freach och torkade franska örter istället för färsk basilika. Resultatet blev kanon! Men visst är det typiskt mig att aldrig aldrig aldrig följa ett recept helt och fullt!

Till lunch idag blev det wokade grönsaker med back eyebönor och ris (receptet ville att jag skulle ha qourn men det innehåller ju ägg) och på torsdag när mormor och morfar kommer på luch blir det ungsbakade tomater fyllda med linsröra (enligt receptet skulel det vara nötfärs).

1 kommentarer:

Fie sa...

heja dig, man måste ju få ändra! det lät mumsigt med fyllda tomater=)