CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

onsdag, augusti 12

This Charming Man

Jag håller på att läsa Marian Keyes senaste roman This Charming man ("En förtjusande man" på svenska). Jag är kluven till vad jag tycker om den. jag hade väldigt höga förvntningar, jag har läst alla de andra romanerna som hon har skrivit och älskat dem. Hennes styrka som författare är at hon kan skriva om det allvarliga men ändå få in hurmorn i det hela. I den här boken finns det allvarliga och humorn men det känns som att det saknas något. Fast jag har bara läst lite mindre än halva ännu.

Boken är uppdelad på så vis att 4 olika kvinnor liv skildras. Varje kvinnas liv skrivs om på ett särskillt vis och med särskilld teckensnitt. Vissa av tjejerna, om inte alla, har riktigt jobbiga liv att läsa om. Så jobbiga att man underar om humorn kan väga upp det så att det blir en balas. Men som sagt så är det mer än halva boken kvar och det bästa sättet att ta reda på hur det går är att fortsätta att läsa.

0 kommentarer: