CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

söndag, augusti 16

Hemma pga sjukdom

Igår jobbade jag 7-17 och var rätt trött när jag skulle cykla hem. Jag slank in en stund till min vän Fatma för att säga hej i väntan på att regnet skulel avta. Det gjorde inte det. När klockan sedan var 17.50 var det hög tid att cykla hem och jag fick låna Fatmas regnponcho för att underlätta cykelturen. den hjälpte inte så mycket. Jag såg ingenting när jag cyklade, glasögonen var så nerregnade att jag inte såg genom dem. Tyvärr ser jag ju ingenting untan glasögon heller så det var väldigt läskigt att susa ner för Mössebergsbacken kan jag lova!

Väl hemma så kände jaga tt jag hade lock för örat, att jag var frusen och inte orkade nåpgot. Vilade an bra stund och tog lite medicin. Kände mig bara sämre av medicinen, tog ett varmt bad och fortsatte att känna mig konstig. Funderade på om jag hade feber, jag har ju ingen febertermometer så jag kunde ju inte ta reda på sanningen men jag anade. Maken tyckte inte att jag skulle jobba dagen efter (idag) och tillslust ringde jag jobbat och sa att jag kände mig febrig.

Idag mår jag bättre. Men det känns dumt att jag sjukanmälde mig. Jag brukar aldrig vara sjuk! Det var ett kvällspass jag skulle ha jobbat idag och jag hade tänkt att göra grejer utomhus innan jag gick till jobbat men du känns det fel att göra det för att jag är hemma från jobbet. Jag kan inte gå och träna (men det är väl inte så bra om man har kännt sig febrig iaf), jag gick inte till kyrkan och jag tvivlar på om det känns rätt att ta en promenad. Jag kanske kommer att få panik att inte gå ut utan tvingas vistas i vår lilla etta tills imorgon.

På tal om imorgon så har jag nattpass imorgon till tisdag och tisdag till onsdag. Hopaps inte att de tar för givet att jag är dålig imorgon också. Jag får ta och ringa jobbet måndag morgon för att kolla så att jag har mina nattpass kvar.

0 kommentarer: