CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

tisdag, september 29

Sikhboken återfunnen

Jag har oroat mig över var en viss bok, som behandlar sikhernas historia i diaspora, har tagit vägen. I våras när vi skrev ett arbete om sikherna så lånade jag en hel hög med böcker och min vän Johanna läste en av dem. Sedan återlämnade vi dem alla, trodde jag iaf.

När sommaren var slut så fick jag påminnelse på en av dem. jag kontaktade Johanna som för närvarande befinner sig i England och hon var också säker på att vi återlämnat boken. Men biblioteket kan väl inte ha fel.

Jag blev mer och mer orolig och tänkte förstås på alla pengar det skulel komma att kosta osv. men jag bad till Gud. Jag sa till Honom att jag inte visste hur jag skulle lösa situationen och att jag var deperat efter Hans ingripande.

När jag var på biblioteket här i stan (den andra var lånad i gbg) så hörde jag hur en annan låntagare och bibliotikaren diskuterade hur det ibald kunde bli fel vid återlämning så att en viss bok inte bli registerad. Jag fick en tanke eller känsla att så måste det vara med Sikhboken. När jag var där idag (på biblo i gbg alltså) så hittade jag boken i sin hylla trots attd et stod attd en var utlånad. Jag tackade Gud för detta och har fortsatt under hela dagen. Vilken lättnad!

0 kommentarer: