CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

torsdag, augusti 25

sista vampyruppgiften

Den sista vampyruppgiften sitter jag med just nu. Den ska in 2/9 men jag börja min ordinarie utbildning 29/8 och vill därför bli klar redan denna vecka. Jag skriver om mormonism i Twilightböckerna, vilket är ett intressant ämne om jag får säga det själv. Dock känner jag mg lite trött på vampyrer efter denna sommar.

De ska bli skönt att plugga vetenskapsteori och andraspråksinlärning i höst. Jag har redan bunkrat upp med nästan alla böcker jag behöver. Jag ska ta en vända till biblan lite senare idag och låna ytterliggare två böcker + att jag har två som jag står i kö på. Jag har börjat läsa Fanny Ambjörnssons avhandling I en klass för sig - Genus, klass och sexualitet bland gymnasietjejer som är en av böckerna. Boken är ovanligt lättläst och rolig för att vara en doktoravhandling! Kollade även lite i boken Två flugor i en smäll som handlar om hur man lär sig svenska man ska lära sig det som sitt andraspråk. Också en ganska lättläst och intressant bok. 

1 kommentarer:

Linda sa...

Oh!? Är Fanny Ambjörnsson med i AOU 2? Den läste jag på PEKO 1... :-P Eller skulle ha läst.. :-D